Verpleegkundige Toon

Onze artsen kunnen je naar Toon verwijzen om dieper in te gaan op bepaalde aspecten van je gezondheid, maar ook voor bepaalde onderzoeken.

Je kan hier ook zelf naar vragen bij het secretariaat of via mail. Voor een consultatie bij Toon hoef je niets te betalen.

Als er een bloedafname of ander onderzoek gebeurt, zal er enkele dagen later ook steeds een consultatie gepland worden bij de arts om de resultaten te bespreken.

Onze verpleegkundige Toon volgde de opleiding 'Verpleegkundige in de huisartsenpraktijk'. Toon is ook betrokken bij de opleiding verpleegkunde aan Artevelde Hogeschool als stagebegeleider.

Waarvoor kan je bij de verpleegkundige terecht?

- Bloedafnames, wondzorg, oren spoelen...

- Pre-operatief onderzoek (ECG en labo)

- Algemene gezondheidscheck-up

- Je kans inschatten op hart- en vaatziekten of suikerziekte en dit samen proberen verbeteren

- Bepaling osteoporoserisico

- Educatie en follow-up suikerziekte

- Educatie en follow-up astma, COPD en puffertherapie

- Vroegtijdige zorgplanning (gesprek over levenseinde)

- Vaccinaties

- Rookstop

Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag
Ochtend Centrum - Fraterstraat Centrum Fraterstraat
Middag/Avond Centrum (16u30-18u30) - Centrum (12u-16u30) - -

Waarom samenwerken met een verpleegkundige?

Om de artsen te ondersteunen met hun brede takenpakket, werken we samen met een verpleegkundige in de huisartsenpraktijk.

Dit zorgt ervoor dat de artsen meer tijd overhouden voor hun essentiële taken en zo hopen we als praktijk een meer kwalitatieve zorg te leveren

De verpleegkundige werkt nauw samen met de artsen. Het zal ook steeds een arts zijn die de onderzoeken die werden uitgevoerd door de verpleegkundige, zal interpreteren en met jou zal bespreken.

Verpleegkundigen in de huisartsenpraktijk zijn ook extra opgeleid om dieper in te gaan op bepaalde gezondheidsproblemen. Zo kunnen zij je meer uitleg geven over de aandoening die je hebt en mee begeleiden om hier zo goed mogelijk mee om te gaan (denk aan: uitleg over de medicatie die je neemt en hoe je ze neemt, samen je leef- en voedingsgewoonten bekijken en optimaliseren...)